• Podsumowanie roku szkolnego 2017/2018

•     W roku szkolnym 2017/2018 do Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Józefinie uczęszczało 422 uczniów.

Klasy Liczba uczniów
            I - III 188
            IV - V 125
            VI - VII 109

Promocję do następnej klasy otrzymało 421 uczniów. 57 uczniów otrzymało promocję z wyróżnieniem, uzyskując średnią powyżej 4,75 oraz zachowanie bardzo dobre lub wzorowe.

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Józefinie otrzymali następujące oceny z zachowania:

Ocena Liczba ocen

VIIA  3,59
            VIIB  3,80

Średnia szkoły:4,18

• Dziękujemy za "Górę Grosza"!

•      Jak co roku nasza szkoła wzięła czynny udział w "Górze Grosza". Przez rok zbieraliśmy drobniaki, by przekazać je organizatorom akcji. Efekt naszej zbiórki to kwota 546,48 zł! Dziękujemy za szczodrość i zapraszamy do udziału w "Górze Grosza" w przyszłym roku!

Opiekun akcji

Elżbieta Kołodziejczyk

• Informacja dotycząca zakończenia roku szkolnego 2017/2018

•      Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Józefinie informuje, że uroczystość zakończenia roku szkolnego 2017/2018 odbędzie się w piątek, dnia 22.06.2018 r. według następującego harmonogramu:

klasy V - VII: godz. 8:00

klasy III - IV: godz. 9:00

klasy I-II: godz. 10:00

• Wyróżnienie dla Julii!

•      Nasza uczennica, Julia Krzesińska, otrzymała wyróżnienie w konkursie Fundacji Arka "Listy dla Ziemi"! Dziękujemy wszystkim, którzy oddali swój facebookowy głos na wspaniałą pracę inspirowaną twórczością naszego wieszcza narodowego :)

• Gratulujemy Laureatom OWL 2018!

•      W dniu 20.06.18 odbyło się  uroczyste wręczenie nagród w Międzyszkolnym Konkursie Języka Angielskiego OWL . Jak co roku nagrody ufundowała pani Wójt Gminy Żabia Wola.

Z naszej szkoły premiowane miejsca zajęli:

z klasy IV - Nikodem Sęczek, Szymon Batory,

z klasy V -  Barbara Bartosiak,

z klasy VI – Aleksandra Janoska

z klasy VII - Julia Tracz i Stanisław Wójcik.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!

• Rodzinna Józefina

•      Tuż przed zakończeniem roku szkolnego spotkaliśmy się na terenie naszej szkoły, by wspólnie integrować się podczas corocznego Dnia Rodziny.

Tegoroczne spotkanie zostało skorelowane z dniem językowym - imprezą skierowaną do uczniów naszej szkoły. Dlatego właśnie nasze przygotowania skupily się na tematyce związanej z kulturą zagraniczną (w większości przypadków anglojęzyczną). Dzieci pokazały na scenie swoje talenty, zaś rodzice (oprócz swej licznej obecności) wzięli udział w imprezie poprzez przygotowanie stolików z poczęstunkiem. Wszyscy wzięli udział we wspólnej zabawie, zaś chętni - w zawodach sportowych.

Dziękujemy całej społeczności szkolnej za wspólną zabawę.

• Brązowa zbiórka!

•      Z radością zawiadamiamy, że Państwa trud związany ze zbiórką makulatury został nagrodzony! Zebraliśmy łącznie prawie 20 ton "papierowych śmieci", dzięki czemu zajęliśmy trzecie miejsce w województwie!

• Przedwakacyjna integracja klasy IVb

•      Wielkimi krokami zbliżają się wakacje. Po całym roku wytężonej nauki klasa 4b otrzymała zasłużoną nagrodę w postaci wyjścia na pizzę. 16 czerwca podczas godziny wychowawczej opuściliśmy mury szkoły i udaliśmy się na wycieczkę do Żabiej Woli do pizzerii „Biesiada”.

W „przepysznej” atmosferze mogliśmy wspominać to, co wydarzyło się w roku szkolnym. Wycieczki, przedstawienie, konkursy i inne atrakcje w których braliśmy udział, wszystko to sprawiło, że zawsze   z uśmiechem wracaliśmy do szkoły. Zarówno te dobre jak i czasem gorsze chwile na długo zostaną w naszej pamięci.

Po smakowitym poczęstunku z uśmiechem na twarzy wróciliśmy do szkoły obiecując sobie, że nowy rok będzie równie udany a nawet lepszy, bo przecież jesteśmy jedną drużyną.

• Dzień językowy w naszej szkole

•      Dnia 14.06. uczniowie nasze szkoły wybrali się na krótką wyprawę do Anglii dzięki  imprezie zorganizowanej przez klasę 7a. Dzień Języków Obcych przybliżył wszystkim kulturę i zwyczaje krajów anglojęzycznych. Poznaliśmy czarny humor angielski, posłuchaliśmy piosenek znanych brytyjskich zespołów oraz obejrzelismy wystawę prac uczniów pozostałych klas.

Dziewczynki z kl 7b przygotowały ciekawą prezentację o landach niemieckich i atrakcjach turystycznych tamtego regionu. W ciągu dnia mozna było napić się prawdziwej angielskiej herbaty i zjeść pyszne tosty. Całość uwieńczył quiz wiedzy o krajach anglojęzycznych, w którym wyrózniły się klasy 7a, 7b i 6b. Zwycięzcom gratulujemy!

Edyta Wykrota

• Marzenia klasy IIb

•      Czerwiec to czas planowania wakacyjnych wyjazdów. My już zaplanowaliśmy. Realizując blok tematyczny "Świat w walizce" podjęliśmy się trudu ułożenia z puzzli mapy świata. Udało się!!! Następnie korzystając z atlasu, Internetu i globusa podpisaliśmy  właściwymi nazwami kontynenty i oceany. W następnym dniu, już planowaliśmy podróż. Ponieważ marzenia mają to do siebie, że można marzyć bez ograniczeń, puściliśmy wodze fantazji. Diana zamarzyła o podróży do Rosji i odwiedzeniu na Syberii swojej dalekiej rodziny. Adaś pragnie odwiedzić Wielką Brytanię i poznać Królową Elżbietę II.  Klaudia marzy o wyprawie w Himalaje i wejściu na najwyższą górę świata Mont Everest. Jak widzicie, w marzeniach świat stoi przed nami otworem. Pozostaje jeszcze jedno marzenie, aby się nasze marzenia  spełniły. Nie musi to nastąpić te wakacje, ale może za kilka lat.

• Grand Prix dla Łucji Karaszkiewicz!

•      Z wielką radością i dumą informujemy, że Łucja Karaszkiewicz z kl. 7b otrzymała nagrodę Grand Prix Gminnego Konkursu Literackiego ,,Wierszowana ŻABA-WA”. Opiekunem merytorycznym uczennicy była pani Sylwia Kwiecień, nauczycielka języka polskiego.

Oto tekst wiersza, który pozwolił Łucji zdobyć najwyższą z możliwych nagród.

Żaba

Żabo! Gadzino ty moja!

wiedz, że piękna kibić twoja.

Opiewam twój rechot żabi,

który do cię ludzi wabi.

Ty, co gibkością ujmujesz

i aktywny sport promujesz,

zbudź ludzkości drętwe ciała,

spraw, by sport uprawiać chciała,

bo ten jego zdrowiu służy:

w domu, szkole i w podróży.

Gibka postać, piękna dusza

zmienią nawet słabeusza.

Więc inspiruj żabo ludzi,

niech duch sportu w nich się zbudzi!

• Klasy siódme w Lidzbarku Welskim

•      Duża dawka zabawy, sportu i adrenaliny towarzyszyła uczniom klas 7. podczas trzydniowej wycieczki do Lidzbarka Welskiego. Zachowanie, postawa i reakcje naszych podopiecznych pozwalają stwierdzić, że dobrze się bawili...

• Wiosna, ach to TY!

•      W piątek 8 czerwca 2018 roku odbył się szkolny konkurs piosenki „Wiosenna Nuta”. Uczestnicy wykazali się talentem muzycznym i znajomością wiosennych utworów. Wielu z nich obok pięknych interpretacji muzycznych zaprezentowało barwne, wiosenne kostiumy oraz rekwizyty. Wszyscy uczestnicy otrzymali drobne upominki, a zwycięzcy pamiątkowe dyplomy i nagrody.

Laureaci:

Miejsce I- kl. II b
            Miejsce II- kl. I b
            Miejsce III- kl. III a

Wszystkim dzieciom jeszcze raz gratulujemy wspaniałych występów i życzymy dalszych sukcesów.

• Morza szum, ptaków śpiew...

•       W dniach 6-8 czerwca b.r. odbyła się trzydniowa wycieczka do Trójmiasta. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie z klas IV-VI. O godzinie 6.00 zebraliśmy się na parkingu, po sprawdzeniu listy obecności, wsiedliśmy do autokaru i o godzinie 6.20 wyruszyliśmy w drogę. Podróż w miłym towarzystwie minęła nam bardzo szybko. Około godziny 12.00 szczęśliwie dotarliśmy do Gdańska, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadzał nas po Gdańskiej Starówce. Przechadzaliśmy się Długim Targiem, a przewodnik pokazywał oryginalne rzygacze, dzwoneczki na Ratuszu „ząb diabła” na Dworze Artusa. Obowiązkowo zrobiliśmy też zdjęcia przy fontannie Neptuna. Potem udaliśmy się nad Motławę, gdzie wysłuchaliśmy historii gdańskiego portu, podziwialiśmy Wyspę Spichrzów i poznaliśmy historię zabytkowego Żurawia. Duże wrażenie zrobiła na nas Bazylika Mariacka, zwana często „Koroną Gdańska” największa w Europie świątynia wybudowana z cegły, w której usłyszeliśmy ciekawą historię starego ozdobnego zegara. Następnie udaliśmy się do Latarni Morskiej w Nowym Porcie. Jest to jedna z najpiękniejszych latarń morskich północnej Europy. Wyczerpani, ale zadowoleni udaliśmy się do pensjonatu ,,Przemek’’ w Rewie. Zjedliśmy przygotowaną przez właścicieli pensjonatu obiadokolację i udaliśmy się do pokoi. Pomimo zmęczenia około godziny 20-tej jeszcze wystarczyło nam sił, aby przywitać się z polskim Bałtykiem. W ciepłych promieniach zachodzącego słońca brodziliśmy w ciepłej wodzie w poszukiwaniu muszelek.

Drugiego dnia pobytu nad morzem wybraliśmy się do Gdyni. Tam mogliśmy podziwiać niszczyciel ORP ”Błyskawica”. Jest to jedyny ocalały polski okręt zbudowany przed II wojną światową. Wielkie wrażenie zrobił także na nas zacumowany obok żaglowiec ”Dar Pomorza”. Kolejnym punktem wycieczki było ”Akwarium Morskie”, gdzie mogliśmy uzyskać informacje na temat flory i fauny Bałtyku oraz poznać przepiękny świat głębin morskich. Następnie udaliśmy się do  Oliwy. Tam poszliśmy do Katedry gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego. Oliwskie organy są słynne na całym świecie, a ich brzmienie przyciąga tysiące słuchaczy. Kolejną atrakcją naszej wycieczki był Sopot gdzie spacerowaliśmy po  słynnym sopockim molo oraz oglądaliśmy wizytówkę miasta czyli „ Krzywy Domek”. Ostatnią atrakcją, która czekała na nas w tym dniu była wizyta w Aquaparku w Redzie. Po 2 godzinach wodnych atrakcji, zmęczeni i weseli wróciliśmy do pensjonatu na obiadokolację, a następnie udaliśmy się na spacer wzdłuż Cypla Rewskiego  nad Bałtykiem, podczas którego mogliśmy oglądać widowiskowe pokazy pasjonatów kitesurfingu na morzu. Wieczorny spacer wzdłuż Cypla w bardzo silnym wietrze zakończył drugi dzień naszej wycieczki.

Trzeciego dnia po śniadaniu popłynęliśmy w rejs statkiem na Westerplatte. To była niezwykła lekcja historii, przylądek ten jest miejscem, gdzie rozpoczęła się II wojna światowa. Ostatni punkt naszej podróży to zwiedzanie zamku krzyżackiego w Malborku. Był rzeczywiście ogromny, pełen wielkich komnat i mrocznych zakamarków. W zamku obejrzeliśmy zbroje, jakie nosili Krzyżacy i broń, jaką się posługiwali. Widzieliśmy też wyposażenie kuchni, spichlerz i skarbiec zakonny oraz średniowieczną toaletę. Dowiedzieliśmy się, jak zakonnicy ogrzewali swoje ogromne zamczysko. Bardzo ciekawa była kolekcja wyrobów z bursztynu. W drodze powrotnej do Józefiny, w wesołym towarzystwie czas nam się nie dłużył. Na miejsce dotarliśmy około godziny 22.00. Wyjazd do Trójmiasta sprawił nam wielką przyjemność. Humor, i uśmiech na twarzach świadczyły o dobrej zabawie. Zobaczyliśmy sporo ciekawych miejsc, wiele się nauczyliśmy i zrobiliśmy mnóstwo pięknych zdjęć. Jeszcze długo będziemy wspominać tę wycieczkę.

• Klasa IIb w Mateczniku Mazowsze

•      Siódmego czerwca wybraliśmy się do Teatru Matecznik w Otrębusach na widowisko edukacyjne pt. "Magiczna podróż, piękna nasza Polska cała". Było to wyjątkowe przedstawienie. Trójka głównych bohaterów: mała dziewczynka Agnieszka, jej starszy brat Tomek oraz tajemniczy konserwator starych ludowych instrumentów muzycznych - Pan Kajetan zabrali wszystkich w pełną niespodzianek i zaskakujących przygód wędrówkę. Wraz z nimi widzowie poznali rzemiosło ludowe (m. in. wycinanki kurpiowskie - leluje, misternie zdobione wysokie palmy wielkanocne, ręcznie malowaną wilamowicką skrzynię posagową), charakterystyczne tańce, stroje, instrumenty ludowe (takie, jak burczybas, diabelskie skrzypce, weselny kozioł wielkopolski), zwyczaje i tradycje. Odwiedzili osiem barwnych i fascynujących miejsc: Mazowsze (Wilanów), Kurpie, Kaszuby, Wielkopolskę (Szamotuły), Śląsk (Wilamowice i Rozbark), Spisz (Jurgów) oraz Lubelszczyznę (Krzczonów).Ten poznawany barwny świat fascynował i jednocześnie uczył szacunku dla polskiej tradycji kultury ludowej. Każdy z odwiedzanych regionów zilustrowany był przez efektowne tańce regionalne, a zaprezentowane przez tancerzy kostiumy były prawdziwymi arcydziełami sztuki ludowej. Wykonawcami tej niecodziennej formy teatralnej był Balet i Orkiestra Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca "Mazowsze" im. Tadeusza Sygietyńskiego oraz aktorzy. Z wyjazdu do Matecznika wróciliśmy bardzo zadowoleni, a dźwięki ludowej muzyki i barwne tańce na długo pozostaną w pamięci wszystkich uczestników.

• Z wizytą wśród papug

•      Dnia 6 czerwca uczniowie klasy IIIc wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do Papugarni w Warszawie. Uczestnicy podziwiali przepiękne papugi małe i te trochę większe. Niezmierną frajdę mieliśmy karmiąc kolorowe papugi, obserwując ich zachowanie. Świetnym przedmiotem do zabawy okazały się dla nich części naszej garderoby - sznurki w kapturach czy suwaki od zamków, guziki, torby, sznurówki a nawet nasze włosy. Papugi bez problemu podlatywały do nas i gościły się na naszych rękach, ramionach, głowie, a nawet plecach. Spotkanie z tymi egzotycznymi ptakami było dla nas niesamowitym i niezapomnianym przeżyciem. Wyjazd sprawił nam wiele radości.